Predstavom „Mirna Bosna“ Kamernog teatra 55 Sarajevo, rađenom po tekstu Borisa Lalića i u režiji Saše Peševskog, sinoć je na Ljetnjoj pozornici Doma kulture započeo pozorišni segment 37. festivala „Barski ljetopis“. Jedna od najgledanijih predstava Kamernog teatra 55 neprestano puni pozorišne sale širom regiona, čemu su sinoć svjedočili i brojni poklonici pozorišne umjetnosti u Baru.
Tekst aktualizuje današnjicu u Bosni i Hercegovini – pokušaje da se na bilo koji način zaradi i preživi u okvirima društva u kojem je teško naći zaposlenje.
Predstava ima žanr komedije, a na ironičan način progovara o problemima bosanskog čovjeka. Govori o životarenju dvije porodice zbližene prošlim ratnim nedaćama i njihovoj vječitoj borbi da iz života na granici siromaštva uđu u blagostanje. Prilika za to se pruži kada, na nagovor Riza, koji je ujedno i jedini radno sposoban među njima, počnu da se bave dilovanjem marihuane. Toliko su uspješni u tome, da ih je na kraju moglo koštati glave.
Uloge su igrali Feđa Štukan, Gordana Boban, Vanesa Glođo i Davor Golubović, čiji je poklon publika ispratila stajaćim ovacijama.
Štukan ističe da se predstava igra već dugo, ali da još nisu naišli na negativnu reakciju publike.
„Ljudi čekaju godinama da je odgledaju. Čim izađe repertoar, sve karte se veoma brzo rasprodaju, što jedino nije bio slučaj tokom pandemije koronavirusa. Ovo je predstava koju igramo sa najviše strasti, uigrani smo i veoma je vidljivo koliko se zabavljamo. Mada je ozbiljna, ona je urnebesna komedija, ali je igramo kao tragediju“, naglašava Štukan dodajući da su sa njom smo osvojili i nagrade na nekim festivalima.
„Boris Lalić je napisao sjajan tekst, sa tako pitkim, glumstvenim replikama, lakim za izgovaranje. Obično glumci tokom igranja sve to ʼizvrnuʼ, ali ovdje nije bilo potrebe za bilo kakvim intervencijama na tekstu jer je napisan genijalno“, otkriva Feđa Štukan.
Ovaj pedesetogodišnji bosanskohercegovački glumac, pilot i pisac nije prvi put ni u Baru, niti na „Barskom ljetopisu“. Osim promocije knjige „Blank“ prije dvije godine, svoje djelo je predstavio i učenicima barske Srednje stručne škole.
„S obzirom na to da su se slične promocije kasnije organizovale i u nekoliko škola i univerziteta u Sarajevu, može se reći da je sve krenulo iz Bara. Marija Šušter je prva to pokrenula, i dalje radi na tome da se „Blank“ uvrsti kao lektira u obrazovni sistem ali tu ima nekih problema, ne ide ʼglatkoʼ, ali se ona i dalje bori za to.“
Što se hiperprodukcije TV serija u Bosni i Hercegovini tiče, Štukan navodi da je, nakon dobijanja sredstava, u Bosni snimljeno nekoliko serija ali je prekinuto i ne vjeruje da će biti nastavljeno. Iako je protagonista u tri serije koje će biti prikazane na „Sarajevo film festivalu“, neće ih gledati. „Radi se o ʼSabljiʼ koja je rađena u Srbiji, a završio sam je dan prije nego što sam prognan, tu je i prva naučno-fantastična bosanska serija ʼKomarʼ, ludi projekat, eksperiment koji može biti genijalan, sa svjetski poznatim imenima koja na njemu rade i, na kraju, druga sezona serije ʼKotlinaʼ“, pojašnjava Štukan.
Kad je pisanje u pitanju, kazao je da je krenuo da piše i stao.
„S obzirom na to da je ʼBlankʼ pisan devet godina, možda za narednih devet izađe još nešto. Ne žurim, ako me nešto ne obuzme i ne drži neka ideja kojoj bih se u stvarnosti religijski posvetio, onda bolje da i ne počinjem, da ne kvarim peticu“, duhovit je Štukan i otkriva da nije optimista kad je u pitanju budućnost kulture i umjetnosti u regionu.
„Ono dobro što kulturi treba da se desi, desiće se kad se nacionalizmom i ostalim glupostima uništi još generacija“, zaključio je Feđa Štukan.
S obzirom na to da je svoje obaveze završio u maju, Feđa na motoru šparta od Bara do Istre, a zbog predstave „Mirna Bosna“ koju, kazao je, „obožava da igra“, zadržao se u gradu pod Rumijom. Oduševljen je restoranom „Stara čaršija“ u Starom Baru, koji je prvi na listi najboljih restorana koje je ikad posjetio, te ne propušta priliku da, kad je u Baru, tamo pođe na ručak.