Koncertom Enesa Tahirovića i prijatelja sinoć je otvoren Muzički program „Barskog ljetopisa“ čija je selektorka Bojana Brajović. Na Ljetnjoj pozornici Doma kulture predstavljen je Tahirovićev autorski projekat „Emina – džez interpretacija Himza Polovine“, inspirisan djelom jednog od najpoznatijih izvođača sevdalinki u regionu.
Originalne etno džez aranžmane izvodio je Marko Prentić uz pratnju bogatog instrumentalnog sastava, koji su činili muzičari zavidnog renomea u izvornoj, klasičnoj i džez muzici – uz Enesa Tahirovića na klaviru, to su Ben Kraef – tenor saksofon, Stefan Pavićević – klarinet, Sava Vujačić – harmonika, Tin Džaferović – kontrabas, Slaven Ljujić – bubnjevi i perkusije, dok su gošće iznenađenja bile vokalistkinje Lana Bojanić i Dorija Nedović, kao i Milica Kankaraš na harfi.
Publika je imala priliku da uživa u sjajnim interpretacijama čuvenih sevdalinki „U lijepom starom gradu Višegradu“, „Žute dunje“, „Stade se cvijeće rosom kititi“, „Pošetala Suljagina Fata“, „U Stambolu na Bosforu“, „Razbolje se lijepa Hajrija“, „Čudna jada od Mostara grada“ i najpoznatije „Emine“ po kojoj je i naslovljen kompletan autorski projekat Enesa Tahirovića.
Cilj projekta je prožimanje svjetske džez kulture s čistim duševnim izrazom sevdah muzike, smještanje darovitih mladih muzičara iz regiona s različitim muzičkim pozadinama pod isti kreativni krov, kao i povezivanje različitih generacija publike kroz muziku, a ideja je proistekla iz želje Tahirovićevog oca da na ovaj način oživi uspomenu na njegovog omiljenog interpretatora sevdalinki Himza Polovinu. S obzirom na to da se „podigao“ uz zapadnu klasičnu muziku i studirao džez, sevdah je Enesu Tahiroviću bio dalek kao žanr.
„Onda sam počeo da aranžiram pjesme, da razumijem dubinu sevdaha i duhovnu jačinu te muzike, kao i njegovu vezu sa našim podnebljem i našom kulturom. Bacio sam se na pronalaženje žanrovskog identiteta, a to je bio džez što je bilo prirodno, dok je etno džez stvarna pojava koja je u našem regionu prisutna, ali je nema na sceni. Bio sam uporan u namjeri da realizujem ovaj projekat, pa sam pozvao sjajne muzičare – jednog iz Hrvatske, jednog iz Njemačke, nekoliko isto tako sjajnih domaćih, uz vokal Marka Prentića kojeg se sjećamo kao člana sastava „No name“ i koji je uspješno ’konvertovan’ iz pop muzike u sevdah“, kazao je Tahirović izražavajući zadovoljstvo što je publika sa pažnjom pratila koncert, nagrađujući muzičare i vokalne interpretatore aplauzom.
„Privilegija je biti na ovoj sceni, pred sasvim zadovoljavajućim brojem gledalaca s obzirom na to da se radi o nečemu što još uvijek nije ’leglo’ kod nas. Barska publika je pokazala da voli sevdah, nije joj stran, lijepo je prihvatila ovu muziku, na čemu sam joj zahvalan“, zaključio je Tahirović.
Enes Tahirović je rođen u Beogradu. Osnovno i srednje muzičko obrazovanje stekao je u muzičkoj školi „Vasa Pavić“ u Podgorici. Pohađao je Internacionalni koledž „UWC of the Adriatic“ u Italiji sa punom stipendijom za klavir. Diplomirao je na odsjeku za džez klavir, u klasi profesora Olafa Polziehna, na KUG (Kunst UniversitätGraz) univerzitetu u Gracu 2016. godine. Nastupao je sa HGM (Hrvatska Glazbena Mladež), džez orkestrom u Hrvatskoj i Austriji. Svoj prvi solistički koncert kao džez pijanista održao je u KIC-u „Budo Tomović“ 2013. godine, dok je u novembru 2016. stupio na poziciju profesora džez klavira i teorije u srednjoj muzičkoj školi „Vasa Pavić“. Nastupao je na brojnim regionalnim festivalima i koncertima. Svira i aranžira za brojne muzičke projekte u Crnoj Gori. Sa svojim bendom „Kuhinjazz“ snimio je autorski džez album. Bavi se komponovanjem i piše muziku za film, pozorište i medije.